Kritikus tömeg vagy tömeges kritika?

A lean-t sokféle módon lehet leírni, de talán a legtalálóbb, ha szervezeti kultúraként tekintünk rá. A kultúra formálásában, fejlesztésében pedig kulcsfontosságú az emberi tényező. Milyen értékek, meggyőződések és hiedelmek alapozzák meg a lean szervezetet? Milyen soft eszközök, módszerek segíthetnek az emberek bevonásában, a „kritikus tömeg” elérésében? Milyen tipikus lean szerepeket kell -sikerrel- betölteni ahhoz, hogy ne csak „tömeges kritika” érje az elindított kezdeményezéseket? Milyen szerep juthat és kell jusson ebben az egészben a HR szakmának?

Az összefoglalóban –  mely a Lean on the Beach konferencia azonos című előadása alapján került összeállításra –  ezekre a kérdésekre keressük a választ. A cikk szerzője Kőrösi Zoltán.

Amiről a cikkben olvashatsz:

  • A lean modell pillérei –  hard vs. soft oldal “hősei”
  • A szervezeti kultúra rétegei  –  középpontban az ember
  • A tökéletes Lean vezető  vagy a jól leosztott lean szerepek segítik a szervezetet?
  • Milyen szerepet játszhat a lean-ben a HR szakma és szakemberei?
  • A cikk olvasási ideje: 8 perc Kritikus tömeg vagy tömeges kritika – a lean szervezeti, emberi oldala

Amiről a cikkben nem olvashatsz…

A Lean és HR kapcsolata, a lean “soft” oldala folyamatosan visszatérő téma a Lean Coffee beszélgetéseinkben is. A HR és lean kapcsolatát, a humán menedzsment területek szerepét a lean transzformációban Körösi Zoltán felkészülésével egy Lean Coffee találkozón hosszabban is volt lehetőségünk átbeszélni – az előadás   összefoglalója a linken elérhető:  http://leannovation.hu/lean_coffee/budapest-lean-coffee-2018-april/