A lean-t sokféle módon lehet leírni, de talán a legtalálóbb, ha szervezeti kultúraként tekintünk rá. A kultúra formálásában, fejlesztésében pedig kulcsfontosságú az emberi tényező. Milyen értékek, meggyőződések és hiedelmek alapozzák meg a lean szervezetet? Milyen soft eszközök, módszerek segíthetnek az emberek bevonásában, a „kritikus tömeg” elérésében? Milyen tipikus lean szerepeket kell -sikerrel- betölteni ahhoz, hogy ne csak „tömeges kritika” érje az elindított kezdeményezéseket? Milyen szerep juthat és kell jusson ebben az egészben a HR szakmának?
Az összefoglalóban – mely a Lean on the Beach konferencia azonos című előadása alapján került összeállításra – ezekre a kérdésekre keressük a választ. A cikk szerzője Kőrösi Zoltán.
Amiről a cikkben olvashatsz:
- A lean modell pillérei – hard vs. soft oldal „hősei”
- A szervezeti kultúra rétegei – középpontban az ember
- A tökéletes Lean vezető vagy a jól leosztott lean szerepek segítik a szervezetet?
- Milyen szerepet játszhat a lean-ben a HR szakma és szakemberei?
- A cikk olvasási ideje: 8 perc Kritikus tömeg vagy tömeges kritika – a lean szervezeti, emberi oldala
Amiről a cikkben nem olvashatsz…
A Lean és HR kapcsolata, a lean „soft” oldala folyamatosan visszatérő téma a Lean Coffee beszélgetéseinkben is. A HR és lean kapcsolatát, a humán menedzsment területek szerepét a lean transzformációban Körösi Zoltán felkészülésével egy Lean Coffee találkozón hosszabban is volt lehetőségünk átbeszélni – az előadás összefoglalója a linken elérhető: https://leannovation.hu/lean_coffee/budapest-lean-coffee-2018-april/