Budapest Lean Coffee’ 2019 June

Lean a szolgáltatásban

A gyártási környezetben zajló lean fejlesztésekkel gyakran foglalkozunk, de mi történik, ha egy szolgáltatással kapcsolatban merül fel a menedzsmentnek problémája? Hogyan tudjuk a lean alapelveket a szolgáltatásba is belevinni és ezzel hatékonyabbá tenni azt? Ezekkel a kérdésekkel foglalkoztunk a júniusi Lean Coffee-n. Lean a szolgàltatasban címmel tartott előadást egyik törzstagunk, Mészáros Zsolt, aki egy méréstechnikával foglalkozó vállalkozást vezet több éve már. Főként hatékonyságméréssel foglalkozik.

Zsolt számos példàn át vezetett be minket a szolgáltatás világának problémáiba. Tény, hogy ha egy fizikailag megfoghatatlan termék – ez esetben ügymenet- a produktum, az másabb gondolkodásmódot kíván a mérés terén. Itt nincs anyagáramlás, maga az ügy kezelése az „anyagáramlás”.

A munkát minden esetben az adatelemzéssel és a veszteségtípusok fellistázásával kezdik. Aztán a folyamatok elemi részre bontásával, csak azzal az elemmel foglalkoznak, ahol releváns veszteség mutatható ki. Így végzik az ún. adattisztítást.

Fókuszban mindig a folyamatlépés és nem az ember áll.

Hetekig, hónapokig tartó folyamatos mérés során olyan reprezentatív adathalamazhoz jutnak, ami alkalmas az olyan veszteségek, mint pl a káros adminisztráció kiszűrésére.

Az adat itt bármi lehet, idő vagy leütésszám is.

Számos eredményt mutathat fel a cég, hogy ezzel a nevezhetjük „mikroszkópos” méréssel mennyivel hatékonyabbá tettek egy egy folyamatot.

És mi váltja ki, hogy egy cég ilyen adatelemzésbe kezdjen? Ha valami fáj a menedzsmentnek vagy ha proaktív módon a folyamatos fejlesztés lebeg a szemük előtt.

A hallgatóság aktív részvétele bizonyította, hogy nagy érdeklődés kísérte ezt a témát. Szolgáltatás hatékonyságnövelést nem csak a szolgáltató ipari folyamatokra alkalmazhatjuk, hiszen egy gyártó vállalatnál is a fő termékelőállító folyamat mögött számos adminisztratív részfolyamat, azaz szolgáltatás van.

Az estét a szokásos coffe beszélgetéssel zártuk. A gyártásban lévő szolgáltatás méréséről beszélgettünk tovább, majd szinte észrevétlenül áteveztünk a múlt havi témánkra, az új belépők oktatására. Hiszen maradt még bennünk gondolat ebben a témában is 🙂

Köszönjük az inspiráló -beszélgetést a Lean Coffee résztvevőinek!

Szép átvezetés lett a júliusi Lean on the Beach hangulatra! Ott találkozunk legközelebb , július 3-án:)! Várunk Benneteket!

Mátyás Veronika, BLC Team