Különleges helyszínen indítottuk az őszi Lean Coffee szezont: a vendéglátónk a Cofidis Magyarországi Fióktelepe volt. A résztvevőket az Innovációs és fejlesztési igazgatóság vezetői fogadták, bőséges cateringgel és mindenkit egyedi Cofidis ajándékcsomaggal várva.
A megnyitóban Fabrice Toulemonde (Development and Innovation igazgató) kiemelte, hogy a Magyar Cetelem Zrt-vel zajló fúzió során is kulcsszerepet kap a lean szemlélet. A folyamatleírások nemcsak a közös működés kialakításában segítenek, hanem hozzájárulnak a szervezeti tanuláshoz is.
Ulmann Katalin (Folyamattámogatási csoportvezető) inspiráló és strukturált prezentációban mutatta be a Cofidis lean utazását az indulástól az eredményekig , a köztes megtorpanásokat, nehézségeket is elmesélve. A Cofidis Magyarország Fióktelepe a pénzügyi szektor egyik meghatározó szereplője, vezető a személyi kölcsönök és fogyasztási hitelek területén. A szervezeti bemutatóban a számok segítségével kaptunk egy gyors megértést: 358 fős csapat, 20 év hazai tapasztalat, 41 év átlagéletkor, heti 50,5 óra call center rendelkezésre állás – és naponta több mint 400 csésze kávé:-)
A legizgalmasabb rész természetesen az volt, ahogyan a lean alapelvek a pénzügyi és adminisztratív folyamatokban is kézzelfoghatóvá váltak. Kata végigvezette a csapatot a Cofidis Folyamattámogatás módszertanán – a Felkészüléstől a Nyomonkövetésig, mely nálunk egy 8 pontos sztenderd menetrend.
Az eredmények között négy nagyobb projekt is bemutatásra került. Csak néhány példa az eredmények tükrében: a 45 pontos menürendszer 12 pontra egyszerűsítése; a hiteligénylési folyamatban az azonosított fájdalompontok 72%-ának megszüntetése; a duplikált szabályozások egységesítése 5 terület bevonásával; valamint 25% irodai helyoptimalizálás a költözés során.
A prezentáció után helyet adtunk a visszajelzéseknek is, melyekből jól látszott, mennyire értékelték a résztvevők a kollégák szakmai eredményeit és elköteleződését: megköszönték a konkrét, számszerű projektbemutatókat, kiemelték a humánerőforrás-menedzsment fontosságát, a megosztott tapasztalatokat. Többen lenyűgözőnek, inspirálónak írták le az előadást, de visszajelzést adtak az érezhető „kaizen” lendületre és kitartásra is, mely jellemzi Katáék hozzáállását:-)
Lean Coffee meeting
A prezentáció után klasszikus Lean Coffee meeting következett, Lean Coffee kanban boardon, Váthy Edit facilitálásával. Mivel sokan voltunk, a keretek különösen fontosak voltak: ezúttal mindenki 2 témát hozhatott.
A kanban board hamar megtelt post-it lapokkal, és végül két témát sikerült alaposabban körbejárni. Az első a céges e-mail okozta veszteségek voltak (idő, információ, hibák), ahol jó gyakorlatként a ticketing rendszer, a szervezeti e-mail kultúra tudatosítása, egyszerű szabályok és emlékeztetők alkalmazása merült fel. A második téma a lean office a gyártásban volt: hogyan és hol érdemes adminisztratív folyamatokban alkalmazni a megközelítést – itt a résztvevők saját tapasztalataikat osztották meg.
Este nyolc után zártunk, feltöltődve és jó hangulatban – a nyári szünet után különösen értékes volt újra találkozni, a Cofidis vendéglátásával és szakmai megosztásaival pedig valódi friss inspirációt kaptunk, amit ezúton is köszönünk!
Váthy Edit – Leannovation Egyesület, elnök