A Design Thinking módszer
És akkor belecsaptunk a témába: A Design Thinking (kreatív tervezői gondolkodásmód és módszertan) egyre népszerűbb az üzleti életben, használja az Apple, a Google, a Samsung vagy GE és az este során egy remek esettanulmányt láttunk a HILTI új üzleti modellére is.
A Design Thinking erőssége, hogy az ügyfelet állítja a középpontba, annak valós igényeit és problémáit.
A helyzet az, hogy a legtöbbször nem ismerjük pontosan az ügyfelet, annak motivációit, elvárásait így könnyen megesik, hogy erre az ismeretlen „persona-ra” nem a megfelelő terméket, szolgáltatást tervezzük és valósítjuk meg. És nem értjük, miért nem megy az üzlet, pedig hát mennyit dolgoztunk vele…
Ahhoz, hogy jól csináljuk, a módszertan klasszikusan az alábbi fázisokat, lépéseket használja:
- Ismerjük meg az ügyfelet! (alkossuk meg a Persona-t)
- Határozzuk meg az ügyfél igényeit, problémáit és ismereteit.
- Gyűjtsük össze a felmerülő ötleteket, javaslatokat!
- Készítsünk prototípusokat, kreatív megoldásokat az ügyfél problémáira, ötleteire. Az iteráció egy módszertan sajátja, azaz kis lépésekben haladjunk a végleges megoldás felé, és végig alkalmazzunk a tervez, tesztel, javít, tesztel stb. folyamatot.
- Teszteljünk, validáljunk!
- Bevezetés
Kulcspont az dobozon kívüli gondolkodás, a legelső lépéstől az ügyfél cipőjébe bújva. Beszélgetés, interjúzás, kérdőívezés módszerével megtudni, felszínre hozni amit az (lehetséges) ügyfél gondol, szeretne. Mi az amivel igazán elégedett lenne, mi az ami zavarja, bosszantja, ami nehezíti a mindennapjait? A termékfejlesztés csak ezután indul – (nem tökéletes) prototíopusokkal, melyeket folyamatosan tesztelnek, validálnak és az ügyféligények szerint fejlesztenek. A gyors és gyakori iterációs köröket igénylő módszer a nyitott, kreatívan gondolkodó vállalkozásoknál sikeresen működik. Itthon is egyre több a jó példa, kísérletezzetek Ti is!
Etúton is köszönjük az előadást Istvánnak, új, értékes tudást és nem kevés inspirációt kaptunk a mószer megismeréséhez, gyakorlásához. Az előadás letölthető innen: Design_thinking_eloadas_BudapestLeanCoffee .
Lean Coffee beszélgetések
Az előadás után a szokottnál is több post-it került a Personal Kanban táblánk első oszlopába, melyek közül 3-at sikerült mélyebben átbeszélni.
Ismét egy nagyon inpiráló szakmai este volt, nagyon köszönjük, hogy jöttetek és hoztátok a tapasztalatokat, kérdéseiteket!
Várunk Benneteket április 1.-én!
Váthy Edit, Leannovation